الأحد، 26 أبريل 2009

كتاب حواديت






ومكتوب لي أحبك / حب متقدر ..

وأعيش العمر متحسر ..

علي ايام فاتت قلبي ..

وكان الحلم ده مرايتي..

أشوفك فيها ياأميرتي ..

وأخاف لا مرايتي تتكسر..

وأتذكر
لساني لما ينطقها

بحبك..

الاقي صوتك الساكت

تقولي كمان أنا اكتر ..

وتبقى النشوة واخدني..

كا عود اخضر ..

وشيلاني وحدفاني ..

على خد الكلام يحلى ..

ادوق سكر ..

وتبقى الكلمة حيرانة ..

ما بين قلبي وبين قلبك ..

الاقيها كتاب حواديت..

فيه اميرتي محبوسة ..

في قصر بعيد..

وقلبي ناوي يخطفها..

علي حصانة ..

وحاسس ان زمانة ..

زمااااااااااان خانه ..

وقاعد يقراء ويفسر..

مع القهوة في فنجانة..

يشوف البدر لو يصبح ..

قمر بجناح..

يفوت القصر..

وياخدها في ارض براح ..

ويندها ..

انا خايف من الأيام..

تعالي يا قلبي ضميني..

وخبيني ..

مابين قلبك وبين ضلعك..

مكان قادر يجمعنا..

ويحميني

دا انا منك ..

انا هو اللي كان تايه..

ما بين الحلم ومرايتك..

انا شجر الزمان طارح ..

وضليتك..

انا هو مش الصورة ..

اللي مرسومة..

كتاب حواديت ..

ليست هناك تعليقات: